Könyvviteli szolgáltatást végzők PM-es regisztrációja

Miért jó, ha Ön szerepel a könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásában?

A könyvviteli szolgáltatások körét a számviteli törvény szabályozza, mely kimondja, hogy az éves beszámoló, az egyszerűsített éves beszámoló, az összevont (konszolidált) éves beszámoló elkészítésével olyan személyek bízhatók meg, akik okleveles könyvvizsgálói szakképesítéssel vagy mérlegképes könyvelői szakképesítéssel (mérlegképes könyvelői szakképesítéssel egyenértékű szakképesítéssel) rendelkeznek, továbbá tevékenység végzéséhez szükséges engedéllyel rendelkeznek, azaz megtalálhatók a könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásában.

A nyilvántartásba vétel szabályait a 93/2002. (V.5.) korm rendelet szabályozza.

Az ügyintézés folyamata

Az ügyintézési határidő 60 nap.

A kérelmet, illetve annak mellékleteit a Magyar Államkincstár Megyei Igazgatóságainak egyikénél nyújthatja be személyesen vagy meghatalmazott útján, továbbá megküldheti a hatóság részére postai úton a Pénzügyminisztérium címére (1369 Budapest, Pf. 481), illetve elektronikus ügyintézés keretében a https://epapir.gov.hu oldalon keresztül (Nyilvántartás témacsoportban).

A szükséges nyomtatványok a Magyar Államkincstár területi szerveinél igényelhetők, vagy letölthetők:

Csatolandó dokumentumok:

  • kitöltött, aláírt adatlap
  • szakképesítést, végzettséget igazoló okirat másolata
  • a szakképesítés megszerzésétől számított legalább 3 éves számviteli, pénzügyi, vagy ellenőrzési területen szerzett szakmai gyakorlatot igazoló dokumentum
  • szakmai továbbképzési kötelezettség (kérelem benyújtását megelőző 12 hónapban) teljesítését igazoló dokumentumok (kreditpontos igazolás) másolata
  • 90 napnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítvány, vagy kitöltött, aláírt erkölcsi bizonyítványt kérő lap. A „büntetlen előélet” rovat mellett a „nem állok foglalkozástól eltiltás hatálya alatt” rovat megjelölése is szükséges
  • 1 db, 6 hónapnál nem régebbi igazolványkép, melynek hátoldalán fel van tüntetve a kérelmező neve, születési dátuma
  • igazolás az igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről (Megfizetendő a Pénzügyminisztérium 10032000-01460658-00000000 számú bankszámlájára; a közlemény rovatban fel kell tüntetni a befizetés jogcímét)
    • nyilvántartásba vételi kérelem esetén: 9 000 Ft,
    • igazolvány adattartalmát érintő módosítás esetén (pl. névváltozás): 3 000 Ft,
    • igazolvány adattartalmát nem érintő módosítás esetén (pl. lakcím): 2 000 Ft,
  • új igazolvány kiállításának kérelmezésekor (névváltozás, szakterület-kiegészítés) a korábban kiállított eredeti igazolvány

A nyilvántartásba vételről – amennyiben a kérelmező a jogszabályban foglalt feltételeknek megfelel – a kérelmezőt postai úton egy tájékoztató levéllel és az igazolvány megküldésével értesítik.

A regisztrációval kapcsolatban további információk:

  • Pénzügyminisztérium Számviteli és Felügyeleti Főosztály Felügyeleti Osztály
  • Cím: 1051 Budapest, József nádor tér 2-4.
  • Postacím: 1369 Budapest, Pf.: 481.
  • E-mail: szakkepzes@pm.gov.hu
  • Információs vonal (H-Sz-P: 8-10 óráig) Telefon: 06-1-795-6753
  • PM honlap


* * * * * *

Amennyiben Ön 12 hónapon belül megszerzi a szükséges 3 éves szakmai gyakorlatot vagy már megszerezte és 12 hónapon belül tervezi a nyilvántartásba történő regisztrációját, ajánljuk figyelmébe a PENTA UNIÓ Zrt. kreditpontos továbbképzését, vagy E-LEARNING kreditpontos továbbképzését, ahol megszerezheti szükséges kreditpontjait.

Szóljon hozzá a témához!

PENTA UNIÓ

PENTA UNIÓ

Oktatási Centrum

A böngészője elavult.

A PENTA UNIÓ weboldalának fejlesztésekor arra törekedtünk, hogy az oldal böngészése
a lehető legegyszerűbb és legkényelmesebb legyen. Ennek érdekében a legfrissebb
technológiákat alkalmaztuk, melyek közül néhány kezelésére az Ön böngészője nem
alkalmas. A teljeskörű felhasználói élmény érdekében javasoljuk, hogy frissítse böngészőjét.

Frissítse böngészőjét ingyenesen...

firefox

...vagy böngésszen tovább