Az adótanácsadók, adószakértők és az okleveles adószakértők nyilvántartásba vételi szabályait, valamint továbbképzési kötelezettségeit a 263/2018. (XII. 20.) Korm. rendelet szabályozza.
Az ügyintézés folyamata
Az ügyintézési határidő 60 nap.
Az adótanácsadók, az adószakértők és az okleveles adószakértők tevékenységük megkezdését, továbbá a tevékenységhez kapcsolódó nyilvántartásban szereplő adataik változásának átvezetési kérelmét a Magyar Államkincstár Megyei Igazgatóságainak ügyfélszolgálati irodáinál (a továbbiakban: Igazgatóságok) nyújthatják be személyesen vagy meghatalmazott útján, továbbá megküldhetik a nyilvántartásba vételt végző szervezethez (hatósághoz) postai úton a Pénzügyminisztérium címére (1369 Budapest, Pf. 481.), illetve elektronikus ügyintézés keretében a https://epapir.gov.hu/ címen.
Részletes leírás: https://penzugyiszakkepzes.kormany.hu/tajekoztatok-ado
A nyilvántartásba vételhez szükséges letölthető nyomtatványok:
- tájékoztató
- bejelentőlap
- adatlap
- átvételi elismervény
- szakmaiönéletrajz
- bejelentő lap adatváltozáshoz
Csatolandó dokumentumok:
- kitöltött, aláírt bejelentőlap
- szakképesítést igazoló okirat másolata
- A 2020. január 1-jét követően tett tevékenység megkezdésére vonatkozó bejelentésben a bejelentőnek igazolnia kell, hogy a bejelentést megelőző 12 hónapban továbbképzési kötelezettségét megfelelően teljesítette. (20 kreditpontot szükséges összegyűjteni) Az elvégzett továbbképzésről szóló igazolások másolati példányait a tevékenység megkezdésének bejelentéséhez szükséges csatolni.
- 90 napnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítvány, vagy kitöltött, aláírt erkölcsi bizonyítványt kérő lap. A „büntetlen előélet” rovat mellett a „nem állok foglalkozástól eltiltás hatálya alatt” rovat megjelölése is szükséges
- 1 db, 6 hónapnál nem régebbi 2,5*3,2 cm-es igazolványkép, melynek hátoldalán fel van tüntetve a kérelmező neve, születési dátuma
- adószakértői nyilvántartásba vételi kérelem esetén szakmai önéletrajzot
- igazolás az igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről (Megfizetendő a Pénzügyminisztérium 10032000-01460658-00000000 számú bankszámlájára; a közlemény rovatban fel kell tüntetni a befizetés jogcímét)
- nyilvántartásba vételi kérelem esetén: 9 000 Ft,
- igazolvány adattartalmát érintő módosítás esetén (pl. névváltozás): 3 000 Ft,
- igazolvány adattartalmát nem érintő módosítás esetén (pl. lakcím): 2 000 Ft,
A nyilvántartásba vételről – amennyiben a kérelmező a jogszabályban foglalt feltételeknek megfelel – a kérelmezőt postai úton egy tájékoztató levéllel és az igazolvány megküldésével értesítik.
A regisztrációval kapcsolatban további információk:
- Pénzügyminisztérium Számviteli és Felügyeleti Főosztály Felügyeleti Osztály
- Cím: 1051 Budapest, József nádor tér 2-4.
- Postacím: 1369 Budapest, Pf.: 481.
- E-mail: szakkepzes@pm.gov.hu
- Információs vonal (H-Sz-P: 8-10 óráig) Telefon: 06-1-795-6753
- PM honlap
* * * * **
Amennyiben Ön 12 hónapon belül tervezi a nyilvántartásba történő regisztrációját, ajánljuk figyelmébe a kreditpontos konferenciáinkat, vagy E-LEARNING kreditpontos továbbképzéseinket, ahol megszerezheti szükséges kreditpontjait.
Jelentkezz most induló képzéseinkre a megfelelő képre kattintva! >>
Szóljon hozzá a témához!